Att hyra container kan spara tid

Ibland händer det värsta, man förlorar en anhörig som man hållit kär. Förutom att bearbeta sorgen och ordna med begravning så kan det även finnas ett dödsbo som man måste ta tag i och rensa. Det första man ska göra är att ta vara på papper och dokument som kan vara väsentliga vid bouppteckningen. Töm kylskåp, frys och skåp på färskvaror och andra livsmedel. Töm sopor, se till att eventuella husdjur omplaceras och att stöldbegärliga saker som är utomhus (exempelvis bil) är låsta/fastlåsta. Ordna med eftersändningar av post och säg upp prenumerationer.  

Beroende på hur stort hemmet är kan det bli många eller få saker att ta hand om. Det som kan vara svårt att ta beslut om är sådant med ett högt sentimentalt värde. Här är det viktigt att man kommer överens med varandra om man är flera arvingar till dödsboet. För att snabbt få en överblick kan man sortera upp i olika högar; spara (delas upp mellan arvingarna), kanske spara (för sådant man behöver lite mer tid att bestämma sig om), sälja (man kan enkelt använda sig av blocket eller tradera om man inte tror att det finns jätte stort värde i sakerna), ge bort (till övriga släktingar, vänner eller välgörenhet) och kasta (slängs direkt i säckar och/eller container).

Ska man kasta mycket så är det en god idé att hyra en container. På https://www.hyracontaineralvesta.se/ kan man hyra vipp- och liftdumperscontainers, lastväxlarflak samt plastkärl i olika storlekar. De kan även erbjuda transporter av de flesta avfallsslag vad det gäller farligt avfall och erbjuder sina tjänster både till företag och privatpersoner. Hyr man en container av Alvesta Renhållnings AB så slipper man lägga massa tid på att åka till och från återvinningscentralen. De har containrar för allt från blandat avfall, brännbart avfall, ris, kompost, grenar och trädgårdsavfall med mer.

Comments are closed.